GEZE utvider sitt sosiale engasjement ved firmaets 160-års jubileum.

I forbindelse med 160-års firmajubileum utvider GEZE sitt sosiale engasjement i samarbeid med Kinderhilfswerk Plan International. Familieforetaket fra Leonberg overtar totalt 160 fadderskap for barn fra 44 land i Afrika, Asia og Latin-Amerika. Dessuten støtter spesialisten for dører, vinduer og sikkerhet jentefondet hver måned, for å fremme likestilling mellom jenter og gutter i oppveksten.

I underkant av 60 vellykkede fadderskap er blitt fullført.

Barn på en skole i Rwanda

I forbindelse med 160-års firmajubileum utvider GEZE sitt sosiale engasjement i samarbeid med Kinderhilfswerk Plan International. © Plan International

Sammenarbeidet mellom GEZE og Plan International ble startet i forbindelse med 150-års jubileumet i 2013. Siden den gang har 18 av de 150 fadderskapene nådd de fastlagte målene i det gjeldende prosjektområdet. 40 andre fadderskap er avsluttet, da de har nådd aldersgrensen på 18 år. Derfor har GEZE tatt på seg fadderskap for flere barn. Dermed er nå foretaket fadder for 160 barn: 160 år GEZE betyr 160 Plan fadderskap.

To gutter fra høylandet i Cotopaxi i Ecuador

GEZE overtar totalt 160 fadderskap for barn fra 44 land i Afrika, Asia og Latin-Amerika. © Plan International

GEZE legger stor vekt på å involvere medarbeiderne i det sosiale prosjektet. Utallige medarbeidere har derfor brevkontakt med fadderbarne, for å ha kontakt seg i mellom.

Som familieforetak setter vi pris på og støtter det utmerkede arbeide som Plan International har drevet i mange år. I forbindelse med vårt firmajubileum bestemte vi oss for å utvide vårt sosiale engasjement med organisasjonen. Vi er glade for at vi på denne måten kan bidra til forbedring av barnas levekår, deres familier og kommunene.

Andrea-Alexandra Alber, Chief Officer Corporate Strategy & Marketing hos GEZE

Bærekraftig utvikling globalt

Barn på en skole i Kambodsja

Sammenarbeidet mellom GEZE og Plan International ble startet i forbindelse med 150-års jubileumet i 2013. © Plan International

Med prosjekter for bedre utdanning, helsevesen og hygiene samt ernæring og tilgang til rent drikkevann, er Plan International aktiv som en del av sine sponsorprogrammer i rundt 57 land i Asia, Afrika og Latin-Amerika. Organisasjonen tilpasser sine prosjekter og programmer til behovene til barn og deres familier i partnermiljøene. Finansiering er hovedsakelig gitt via fadderskap, individuelle donasjoner, bedriftspartnerskap og offentlige midler. Siden 2003 har Plan Internation vært spesielt forpliktet til jenters interesser for å fremme deres utvikling og like muligheter for jenter og gutter til å vokse opp.