GEZE Insights

GEZE til å ta og føle på – eller: hvorfor vi fremdeles deltar på messer

Torsdag 18. januar er det en grå, regnfull og kald dag i München når vi når utstillingsplassen kl. 13.00. Forskjellen når du kommer til GEZE-standen i hall 2 er umiskjennelig. Her er alt lyst, moderne og åpent – det helt motsatte av kulde. Fargen gul dominerer. De mange besøkende og livlige samtalene er med på å skape en hyggelig, nærmest familiær atmosfære.

På samme nivå som GEZE-kunder og GEZE-partnere

I denne folkemengden finner vi Peter Rürup, som tar farvel med en gruppe asiatiske besøkende og smiler til oss: «Du vet, vi stiller oss det samme spørsmålet hver gang: Skal vi stille ut på BAU? Er det virkelig verdt innsatsen? Vi kjenner tross alt kundene våre, og kan også nå dem via roadshowet vårt. Men se her! Det er morsomt, og det er enormt viktig for kunder, samarbeidspartnere og potensielle kunder at vi deltar.» Og Rürup vet helt sikkert hva han snakker om. Han begynte i GEZE for 13 år siden, og har deltatt på mange messer gjennom hele karrieren.

GEZE på BAU München – harde fakta

  • 250 000 messebesøkende, hvorav ca. 85 000 var fra utlandet
  • 514 kvadratmeter med utstillingsplass
  • mer enn 90 møter per konsulent ved GEZE-standen
  • over 400 utenlandske gjester deltar på den internasjonale kundeaftenen

Gjøre GEZE-produkter håndfaste

"Kundene våre ønsker å oppleve produktene våre og "gripe fatt" i dem i ordets sanne betydning. Dette er utrolig viktig. Og vi er åpne som selskap – vi søker direkte kontakt. Bokstavelig talt. Vi elsker å snakke med alle som er interessert i tjenestene våre. Det er den eneste måten vi lærer på! «Å få innsikt i kundenes behov, vite hva markedet vil og forstå hva kundene våre faktisk ikke forstår. Det er det en messe handler om – og å komme i direkte kontakt med kundene våre.»

Vi er et åpent, transparent og tilgjengelig selskap. Alle er like velkomne her!

Peter Rürup, salgssjef i GEZE

Selvfølgelig er det nå mulig å integrere produkter i virtuelle miljøer ved å bruke VR-briller – og presentere dem på en tiltalende måte, men «Vi er utøvere og vi snakker med utøvere. Det er de som bruker produktet. De ønsker å betjene skyvedøren selv for å få en følelse av kvaliteten på produktene våre. Det er det jeg kan tilby her», sier Rürup.

Praktisk test: høydepunktene fra GEZE-messen

Det er alltid veldig spennende når våre produkter og tjenester faktisk blir testet av besøkende. «Først da får vi vite om vi virkelig har klart å utmerke oss med våre såkalte messehøydepunkter. Ingenting er verre enn å feilberegne markedet – eller skape falske forventninger,» sier Rürup. To av høydepunktene vi presenterte på messen åpnet for mye diskusjon. Det nye ECdrive T2-drevet og den automatiske døren SoftClose var store hits hos kundene våre.

Dette var min første gang på BAU – og jeg var mer enn spent på kvaliteten og designen til SoftClose. Det er akkurat det vi trenger for våre underjordiske garasjer.

Teknisk direktør for et internasjonalt facility management-selskap

Internasjonalisering og digitalisering – de drivende kreftene i bransjen vår

Hvis du spør denne erfarne bransjeeksperten om spesielle funksjoner på denne messen, er svaret hans tydelig: «Se rundt deg. Det store antallet internasjonale besøkende er sammenlignbart med tidligere år. Og selvfølgelig er alle besatt av digitalisering.»

GEZE på BAU-messen – myke fakta

  • 6000 bananer med GEZE-logo
  • 3700 GEZE-vesker deles ut til besøkende
  • 5500 pakker med GEZE-fruktgummier
Veggen med internasjonale produkter viser hvordan porteføljen vår er tilpasset forskjellige markeder.

Byggmesse internasjonalt: Veggen med internasjonale produkter viser hvordan porteføljen vår er tilpasset forskjellige markeder. © GEZE GmbH

Også her er GEZE i spissen med GEZE Cockpit. Men Rürup er en realist og ser det hele pragmatisk. «Vi er med på å forme den digitale utviklingen i bransjen – men vi må hele tiden spørre oss selv om det faktisk gir en fordel. Det er en fin linje mellom en virkelig fordel og en gimmick.» GEZE har en fordel sammenlignet med mange konkurrenter ved at vi har vært i bransjen i lang tid og har lært å skille mellom sanne trender og forbigående faser. Men det er også viktig å ikke miste grepet og forbli nyskapende og smidig. «Og som du vet, ble CEBIT avviklet, fordi hver bransje nå tilbyr sin egen digitaliseringsmesse. Så BAU digital er nå også i planleggingsfasen.» Og når han blir spurt om han vil være der, svarer han: «Vi får se.» Men vi har ingen tvil: Han kommer til å være der.

Herr Rürup forklarer de messehøydepunktene i videoen