Lukker dørene sikkert og stille: Den nye TS 5000 SoftClose fra GEZE

Med TS 5000 kan GEZE allerede nå tilby sikker og automatisk lukking av brann- og røykverndører. Nå har spesialistene for innovativ dør-, vindus-, og sikkerhetsteknikk videreutviklet bestselgeren sin og introduserer med TS 5000 SoftClose en variant på markedet som kan brukes overalt der døren skal lukkes sikkert - men med minimal lydstyrke. Den nye dørlukkeren kan installeres svært raskt og enkelt fordi den kun har en ekstra ventil for å innstille endeslaget.

Løsningen for støyømfindtlige og adgangssikre områder

Den nye GEZE TS 5000 SoftClose lukker dørene sikkert og mykt på samme tid - helt stille, uten høylytt endeslag. Dette er en stor fordel f.eks. På sykehus, hotell og i flerfamiliehus. © Getty Images / iStockphoto

TS 5000 SoftClose er en elegant løsning for alle monteringssituasjoner i utfordrende omgivelser, f.eks. ved vind og trekk eller skiftende trykkforhold i sluser og trappeoppganger. Her hjelper den å lukke tunge dører pålitelig, men stille. Det gjør den til en ideell dørlukker i støyømfindtlige omgivelser: Enten det er på hoteller eller i restauranter der gjestene ønsker å sove uforstyrret eller nyte maten sin, eller i helsevesenet som på sykehus, der menneskene trenger ro. Også rom som trenger en sikker adgangskontroll, bl.a. legekontorer, kontorer eller offentlige bygg låses sikkert og stille med TS 5000 SoftClose.

Fordeler for montørene: Enkel montering, ukomplisert ettermontering

Karmdørlukker med glideskinne for enfløyede dører med hydraulisk endeslag, som akselerer døren kort før lukket stilling. © GEZE GmbH

TS 5000 SoftClose byr også på fordeler for montørene: Den gjennomtenkte og velprøvde konstruksjonen på TS 5000 gjør at dørlukkeren monteres på kort tid. Korrekt innstilling av endeslaget gjøres raskt, enkelt og bekvemt via en ventil og uten ekstra deler. Samtidiig kan TS 5000 SoftClose ettermonteres på enkelt vis fordi den har de samme målene som TS 5000. Lukkehastigheten er trinnløs mellom 15 og 0 grader og kan justeres fra fronten. En optisk lukkekraftindikator forenkler arbeidet. Dennetidsbesparelsen gjør at håndverksproffer kan jobbe mer effektivt.

Høyere komfort og velprøvd sikkerhet for

operatør og bruker

Den nye TS 5000 SoftClose​​​​​​​ har også klare fordeler for operatør og brukere: Den tilbyr høyere komfort, med dokumentert sikkerhet. Derfor kan du – som hos TS 5000 – alltid stole på at forskriftene overholdes pålitelig, for eksempel for brannvern. Siden TS 5000 SoftClose er så enkel å innstille, kan hver dør tilpasses individuelt til forhold og krav på stedet, slik at man forhindrer forstyrrende smelling av dører også ved vind og trekk. Og fordi det er så enkelt å skifte innen TS 5000 familien, oppstår det ikke ekstrakostnader pga. ekstra moduler og operatøren unngår feil i driften.

Den nye TS 5000 SoftClose er tilgjengelig nå.