INDUSTRY AWARDS 2017 – GEZE blant de beste Mer fleksibel og bærekraftig produksjon med unik kombinasjonsventilmaskin

Bygningsteknologispesialisten overbeviste juryen for INDUSTRY AWARDS 2017 med en innovativ løsning for optimalisering av måle-, test- og automatiseringsteknologi og kan regne seg som blant de beste i kategorien "Production Technology and Engineering".

GEZE har perfeksjonert sin installasjons-, test- og måleteknologi i produksjonsområdet på anlegget i Leonberg, med en kombinasjonsventilmaskin som er unik i markedet. Ved hjelp av nøyaktig automatiseringsteknologi gjør den nye løsningen produksjonsprosessen mer fleksibel, noe som reduserer ressursbruken. På den måten blir produksjonen både mer økonomisk og mer bærekraftig. Den innovative løsningen utviklet av GEZE fikk mange lovord fra juryen for INDUSTRY AWARDS 2017 (INDUSTRIEPREIS 2017), og den plasserte GEZE blant de beste i kategorien "Production Technology and Engineering". Kombinasjonsventilmaskinen er også med på listen INDUSTRY Best Of for 2017. som nylig ble publisert. Både prisvinnere og særlig avanserte deltakere i Industry Awards er med i dette kompendiet over innovative produkter og løsninger for mellomstore bedrifter 1).

Sjef for Industrial Engineering, Lutfi Bozkurt, og sjef for Process Planning Engineering-teamet, Volker Nepple, med det anerkjente diplomet. Foto: GEZE GmbH

For GEZE begynner bærekraft i produksjonen
Kombinasjonsventilmaskinen omgjør et rent transportsystem for produksjon til en fleksibel enhet. Den fungerer slik at den plasserer komponentene i riktig posisjon, holder dem der og fester eller leder dem. Ulike varianter av GEZEs utenpåliggende dørlukkere kan monteresmed det samme systemet, uten at det krever mye å klargjøre dem. Dette gir minimal omløpshastighet og maksimal prosessikkerhet, med økonomisk og bærekraftig produksjon som resultat. Sammenlignet med tidligere arealbehov er forskjellige automatiseringssystemer samlet i et system som er tre ganger mindre. Dette redusere både arealet som kreves for produksjonen og materialbruken, noe som er ressursbesparende. Alle elementene i systemet har bevist energieffektivet. Sammenlignet med et standardsystem reduseres energiforbruket med mer enn 50 prosent. En annen spesialfunksjon i systemet er det individuelt tilpassede lyskonseptet: lys med forskjellige farger representerer forskjellige systemstatuser. Hvis det for eksempel mangler et bestemt materiale sender lysfunksjonen (farge- og lysimpulser) et signal til det omkringliggende området – for eksempel logistikk – slik at intuitiv og målrettet etterfylling garanteres.

GEZEs kombinasjonsventilmaskin er blant de beste i kategorien "Production Technology and Engineering" på INDUSTRY AWARDS 2017. Foto: GEZE GmbH

"Å oppnå langsiktige mål og bærekraftig drift har alltid hatt høy prioritet hos GEZE. Dette innebærer også å håndtere naturressurser på en ansvarlig måte og tilhørende verifiserbare globale forpliktelser. Virksomheten vår fokuserer ikke bare på kontinuerlig forbedring av produktene våre, men også produksjonsprosessene våre," sier Lutfi Bozkurt, sjef for Industrial Engineering i GEZE. "Vi er svært glade for å få en pris for vår siste innovasjon innenfor produksjon."

1)   http://www.produktionstechnik-bestenliste.de/#/products/15097-geze-kombiventilautomat