GEZE - automatische Türantriebe bei Radiance of the Seas
Slimdrive SL
GEZE - Türschließer bei Radiance of the Seas
Slimdrive SL

GEZE til sjøs

„Radiance of the Seas“ med sine 90 060 bruttotonn forlot den 14. oktober 2000 byggedokken og seilte til Eemshaven (Nederland) via Emsen den 20. januar 2001. Ren luksus over ti etasjer. En av de største attraksjonene er det 10-etasjers sentrumet i glasskonstruksjon og heiser av glass, som gir en flott utsikt over vannet. I en lengde på 293 meter kan passasjerene la seg skjemme bort av over 800 ansatte.

Til dette innovative cruiseskipet leverte GEZE GmbH automatiske dørdrivere som f.eks. TSA 160, spesialløsninger til inngangspartiet og dørlukkerne TS 3000 V samt TS 5000.
Nå står ingen ting i veien for et „ubegrenset“ cruise.

Meyer-verfet
Meyer-verftet i Papenburg har i mange år vært en familiebedrift. Med en over 200 år lang historie hører det i dag til de mest moderne verftene i verden.  I 1987 ble en av verdens største overbygde byggedokker innviet, og her bygges det teknisk krevende passasjerskip. Bygging av passasjerskip og ferger har lang historie i Papenburg. Siden midten av 80-tallet har Meyer-verftet bygget luksuriøse cruiseskip som HOMERIC, CROWN ODYSSEY, HORIZON, ZENITH, ORANIA, CENTURY, MERCURY, SUPERSTAR LEO/VIRGO samt AURORA og for ganske kort tid siden de nye cruiseskipseriene RADIANCE og BRILLIANCE OF THE SEAS.