GEZE vinner German Brand Award

I tillegg til å slå inn på en ny, digital vei med GEZE Cockpit sentralt driftskontrollanlegg, utforsker GEZE også nye startegier for markedslansering. GEZE ble kåret til vinner i kategorien "Bygning og Elementer" i konkurransen "Bransjeeffektivitet innen merkevarebygging" for den utmerkede markedslanseringen sin.

German Brand Award anerkjenner eksepsjonell merkevareledelse i Tyskland og tildeler priser til unike merkevarer og produsenter. Seremonien fant sted på German Brand Award Convention 21. juni 2018 på et av de mest glamorøse stedene i Berlin, Palazzo Italia - Römischer Hof. "Prisen er et vitnesbyrd om hvor nyskapende vår integrerte "Digital First Campaign"-lansering er. Denne prisen påskjønner oss for det dristige steget vi har tatt for å lykkes med å gå inn i byggnettverk og smartbygninger sammen med våre høyt motiverte team og samarbeidspartnere. Dette reflekteres også i GEZE Cockpit-kampanjen," sier Gabi Bauer, leder for internasjonal markedsføring.

Med GEZE Cockpit har vi kunnet formidle den nye forretningsmodellen både i kommunikasjon med våre kunder og nye målgrupper, og i utformingen av markedslanseringen."

Gabi Bauer, leder for internasjonal markedsføring.

Digitaliseringsmulighet

Angela Staiber, nestleder i den internasjonale markedsføringsavdelingen, tok imot German Brand Award. Bilde: GEZE GmbH

GEZE har blitt tildelt en pris i kategorien "Bygning og Elementer" i konkurransen "Bransjeeffektivitet innen merkevarebygging". © GEZE GmbH

Solid kunnskap om markedsforholdene i dør- og vindusbransjen sammen med evnen til å innovere har alltid vært GEZEs grunnlag for å fortsette og utvikle produktsortimentet sitt uten å distansere seg fra tradisjonelle produktsegmenter. Det er derfor GEZE-løsninger for dør-, vindus- og sikkerhetsteknikk i høy grad står for automatisering og teknisk intelligens. GEZE tar neste steg i digitaliseringen, og har gått nye veier fra produktutvikling til markedsintroduksjon. Et sentralt utgangspunkt og utfordring var å finne riktig digital infrastruktur for utvikling og drift av smarte programvareprodukter.

GEZE Cockpit – utviklet med brukerne

Det sentrale driftskontrollanlegget GEZE Cockpit lukker et tomrom innen bygningsautomatiseringen. Integrasjonen av automatiserte dører og vinduer i et bygningssystem skaper helt nye muligheter for nettverkstilkobling. Nettopp å forstå kravene fra arkitekter og planleggere, investorer, bygningseiere, bygningsdriftsansvarlige, installasjonsingeniører og systemintegratorer var alltid en prioritet for markedsføringen av GEZE Cockpit. Som et resultat var bl.a. pilotkunder involvert i prosjektet før gjennomføringen av alle produktkjennemerkene. Denne smidige og interaktive utviklingsmetoden forhindret feil og reduserte tiden fra produktutvikling til markedsføring av GEZE Cockpit betydelig.

Hele pakken: Integrert kommunikasjon med nytt design

Konseptet bak lanseringskampanjen var å demonstrere GEZE Cockpits steg inn på et nytt forretningsområde og den høye innovasjonsgraden. Et nytt design ble utformet med et dristig og livlig keyvisual som går igjen gjennom hele kampanjen, i kontrast til det velkjente GEZE-designet. Markedslanseringen tok ikke bare i bruk nye visuelle tilnærminger: det er den første GEZE-kampanjen som fulgte Digital First-strategien og benyttet hele spekteret av digitale kommunikasjonsmuligheter. Vi overlot design og utrulling til ekspertisen og ferdighetene til Stuttgart-byrået Von Helden und Gestalten.

Sentralt punkt: GEZE Cockpit mikronettsted

Kampanjen begynte med en teaser-video. Det sentrale og mest omfattende kampanjepunktet er GEZE Cockpit mikronettsted, som teknisk ble implementert av interaktive verktøy i Berlin-byrået. Ulike kundegrupper, samarbeidspartnere og påvirkere vil finne informasjon som er skreddersydd til behovene sine på en tydelig, forståelig og livlig måte: en illustrasjon av systemet, fordelene og merverdien og alle mulighetene. I tillegg er det layouteksempler og casestudier. Tjenestepakken som er inkludert viser hvor omfattende kundene støttes ved implementering av GEZE Cockpit-systemløsninger. GEZE har selvfølgelig ikke gitt avkall på den taktile følelsen av trykte brosjyrer når vi kommuniserer i flere kanaler.

Gå til GEZE Cockpit her

GEZE Cockpit Days

Ansatte fra salg og tjenester var også involvert i kampanjen. I tillegg til de nettbaserte opplæringskursene sørget GEZE Cockpit Days for at personalet ble kjent med funksjonaliteten til GEZE Cockpit og den tilhørende kommunikasjonen.

Om German Brand Award 2018

German Brand Award er initiert av German Design Council og er en prestisjetung pris for moderne merkevareledelse, som blir bedømt av et toppklasses panel av eksperter fra merkevareledelse og merkevarevitenskap. Målet er å oppdage, presentere og belønne merkevaretrender. Dette bør ta hensyn til kompleksiteten i merkevarestyring og viktigheten av merkevaren for selskapets suksess. Kvalifikasjonene for deltagelse sikrer den høye kvaliteten på prisen: nominasjonen fra German Brand Institute, merkevarespeiderne og ekspertkomiteer.