GEZE på FENSTERBAU FRONTALE 2018

Oppvarmings-, lys-, ventilasjons- og klimareguleringssystemer: alle er flotte og, selvfølgelig, nyttige. Smartbygninger er egentlig bare "smarte" når dører og vinduer er automatiserte og integrerte i bygningssystemet. På varemessen Fensterbau Frontale 21. til 24. mars 2018 i Nuremberg Exhibition Centre (NürnbergMesse) i hall 2, stand 2-424, vil GEZE presentere nye og innovative løsninger på områdene bygningsautomatisering, dør-, vindus- og sikkerhetsteknikk.

Profesjonelle løsninger: Intelligente løsninger for dører og vinduer

Et av høydepunktene på varemessen blir GEZE Cockpit: nye BACnet sentralt driftskontrollanlegg som gjør bygninger smarte ved å tillate at automatiserte dører og vinduer integreres i ett enkelt bygningsadministrasjonssystem. Takket være tverrfaglig nettverkstilkobling i smartbygninger tilbyr GEZE Cockpit nye muligheter for praktisk, sikker og energisparende bygningsbetjening. Systemets unike fordeler er sentral visualisering, betjening og overvåking av automatiserte GEZE-produkter for dør-, vindus- og sikkerhetsteknikk. GEZE Cockpit kan brukes som et uavhengig system eller integreres i en overordnet bygningsstyringsteknikk for å forbedre komforten, sikkerheten og energieffektiviteten i arbeids- og hjemmemiljøene våre.

Mer informasjon finner du het

Nettverkstilkoblet til GEZE Cockpit, og derfor sentralt kontrollerbar: GEZE presenterer F/R-IS /TS-varianten av systemet Powerturn-slagdørsautomatikk, en unik og komplett multifunksjonsløsning med et automatisert og et manuelt dørblad. Med den prisbelønte "sterke" Powerturn-drivenheten og velprøvd GEZE-dørlukker-teknologi kombinerer dette dørsystemet fjernstyring og overvåkning med universell utforming og sikker dørkomfort, sikring av rømningsvei, brannvern og økt innbruddshemning. Dekselet strekker seg over begge dørbladene og gir et perfekt utseende.

GEZE har også nye produkter innen dørlukkerteknikk. En ny versjon med høy lukkekraft sikrer sikker lukking av dører selv når det er begrenset med plass eller et ugunstig miljø, f.eks. i slusesystem i parkeringshus med flere etasjer. Smellende dører elimineres - selv uten ekstra demping. Hold-åpen-systemer fra GEZE kan suppleres med en ny trådløs komponent. Den nye løsningen er egnet for ettermontering av brannvarslere i tak.

Fasader kan gjøre mer!

Automatiserte, nettverkstilkoblede vinduer skaper fasader som tilpasser seg klimaet. For kontrollert naturlig lufting vil GEZE presentere fasadevinduer med drivverk fra serien IQ windowdrive. Den nye generasjonen Slimchain 230 V kjedemotorer er spesielt kjekke. Installasjon og idriftsetting går nå raskere og enklere. Vinduer kan tilkobles som direkte bus-deltakere i KNX-bygningssystemer via IQ box KNX-grensesnittsmodulen, og overvåkes og administreres "smart".

Boløsninger: Nye GEZE ActiveStop dørdemper

GEZE vil presentere den nye versjonen av GEZE ActiveStop dørdemper som monteres på karmen. Systemet sikrer kontrollert åpning og lukking av innvendige dører. Denne versjonen monteres på karmen og kan lett både festes og fjernes igjen. Med live demonstrasjoner på varemessen viser GEZE de besøkende hvor enkel ettermonteringen av ActiveStop dørdemper er. Den versjonen som er integrert i døren har allerede mottatt to ettertraktede priser.

Serviceløsninger: Arbeid enklere med GEZE-verktøy

GEZE vil presentere nye verktøy som letter samarbeidet med monteringsselskaper og planleggere. Et av dem er WinCalc. Denne konfiguratoren for vindusteknikk gjør det enkelt å velge den optimale vindusmotoren. Den nye, mer avanserte WinCalc 2.0 er intuitiv i bruk og tilbyr avanserte beregningsmuligheter og en forkortet beregningsmetode.