GEZE: F 1200+ vindusmotor mottar Den tyske innovasjonsprisen 2020

Den tyske innovasjonsprisen tildeles produkter og løsninger som er spesielt overbevisende med tanke på brukerfordeler og økonomi på tvers av sektorer. I 2020 mottok den Leonberg-baserte virksomheten GEZE den ettertraktede prisen for den nyskapende vindusmotoren F 1200+ i kategorien «Excellence in Business to Business - Building & Elements». Prisen ble tildelt av ekspertkomiteen til det tyske designrådet, som ble grunnlagt i 1953 på initiativ av Forbundsdagen for å oppmuntre konkurranseevnen blant tyske virksomheter.

Nyskapende vindusteknikk fra GEZE

German Innovation Award

German Innovation Award © German Design Council

«Vi er glade for å vinne Den tyske innovasjonsprisen 2020. Prisen beviser at GEZE er en av de mest innovative leverandørene i B2B-sektoren, og tilbyr et vinnende produkt med F 1200+​​​​​​​ vindusmotor, som er unik på markedet akkurat nå, sier Sven Kuntschmann, segmentleder for vindusteknikk hos GEZE GmbH. Med GEZE F 1200+​​​​​​​​​​​​​​ presenterer bedriften en intelligent stasjon for store, sidehengslede vippe-vinduer som lett kan åpnes automatisk, eller til og med manuelt. Det intuitive betjeningskonseptet gjør det mulig for brukere som hotellgjester eller sykehusbesøkende å håndtere det trygt, selv uten instrukskjon på forhånd.

GEZE F1200+: Enkel betjening av vinduer med romhøyde